Online communicatieplan

Staat jouw bedrijf of product online goed op de kaart?
Is jouw organisatie behoefte aan een duidelijke online aanpak? Ik maak een online communicatieplan van A tot Z, van voorstel tot uitvoering. We kijken welke communicatiekanalen nu al ingezet worden, hoe we die eventueel kunnen verbeteren, welke communicatiemiddelen we toevoegen en hoe we die nieuwe kanalen vullen. Natuurlijk in overeenstemming met bedrijfsstrategie en marketingstrategie.

Het online communicatieplan omvat:

  • Onderbouwde middelen keuze, van website en nieuwsbrief tot en met blog en social media
  • KPI’s oftewel kritische indicatie doelstellingen: wat is de doelstelling en wat willen we concreet bereiken?
  • Media-inzet: welke basis kanalen zijn er en zijn deze goed ingericht? Welke media zetten we daarnaast in (social media, nieuwsbrief, offline kanalen)? Hoe zorgen we dat deze media goed op elkaar zijn afgestemd?
  • Contentkalender: planning van inzet van de content voor de komende maanden
  • Contentvoorbeelden: wat zijn passende berichten en posts voor jouw doelgroep? Hoe verrijken we die tot echt interessante berichten?
  • Uitvoering: aanbevelingen voor beheer van de gekozen communicatiekanalen. Wie doet wat? Welke handige tools zijn er?
  • Analyse-momenten: worden de KPI’s gehaald? Op welke punten moet er eventueel worden bijgeschaafd?

Neem contact op om de wensen rond een online communicatieplan te bespreken